piątek, 18 grudnia 2015

Prezenty last minute

Święta za pasem. Nadchodzący weekend będzie ostatnim momentem na przedświąteczne zakupy. Podejrzewam, że centra handlowe wypełnią się tłumem ludzi poszukujących inspiracji na ostatnią chwilę. Sama nie mam jeszcze wszystkich prezentów choć zaczęłam kupowanie już w listopadzie. Potem jednak uznałam, że jest jeszcze dużo czasu. I tak zleciały dwa tygodnie. 
Większość prezentów kupiłam wysyłkowo. Jeśli jednak wybieramy zakupy w Internecie, to jest to ostatni dzwonek by zamówić dostawę na czas. Na szczęście wiele sklepów obiecuje nam, a wręcz gwarantuje dostawę paczek przed Świętami.


Dodatkowo wiele sklepów podpowiada nam co będzie dobrym prezentem. Warto poszukać w sieci inspiracji. Poniżej kilka moich pomysłów. Nie ukrywam, że lista jest bardzo subiektywna i znalazły się na niej rzeczy, które sama chciałabym dostać lub kupiłam najbliższym.

1. Do 25 zł - idealne podarki dla znajomych, dalszej rodziny. Coś symbolicznego, uniwersalnego. 
Dla koleżanki z pracy może być zimowy kubek do biura lub uniwersalny krem z aloesem. A może ładna ramka ze wspólnym zdjęciem? A dla fanki biżuterii - stojak, by ją trochę uporządkować. Miłym gestem byłoby też na przykład obdarowanie pracowników voucherami do kina. Słyszałam, że w niektórych firmach jest to praktykowane.

2. Do 50 zł - dla rodzeństwa, przyjaciółki. Prezenty trochę bardziej osobiste od poprzedniej kategorii, mniej uniwersalne. Kupowane dla osoby, której zainteresowania są nam znane.
Przyszedł taki czas, że smartfony stały się praktycznie obowiązkowym gadżetem szanującego się obywatela :) Wybór akcesoriów do telefonu jest tak szeroki, że można zmieniać etui praktycznie jak skarpety. Koleżanka lubi groszki? Młodsza siostra przepada za Minionkami? Świetnym prezentem będzie silikonowa kolorowa obudowa.
Ciepła czapka na mrozy również się przyda. A na zimowe wieczory - dobra książka. I mąż piekący pierniki :) Dla przyjaciółki zaś na przykład ładnie zapakowany zestaw kosmetyków pielęgnacyjnych. I może na dokładkę lakiery żelowe do używania bez lampy UV - dla dziewczyny lubiącej kosmetyczne nowości :)

3. Do 100 zł - na przykład dla mamy lub siostry
W tej kwocie można już kupić fajne skórzane rękawiczki. Trzeba jednak upewnić się co do rozmiaru. Dla maniaka komputerowego przydatna będzie bezprzewodowa myszka do laptopa lub pendrive w jakimś ciekawym kształcie. 
Dla siostry kochającej modę można kupić na przykład duży ciepły szal - zawsze się przyda. A, dla mamy może... masaż lub dzień w SPA? Warto przejrzeć strony z kuponami oferujące takie usługi w obniżonych cenach, a obdarowana osoba będzie mogła sama wybrać pasujący termin.

4. Do 500 zł - w tej kategorii znalazły się prezenty dla najbliższej nam osoby. Kwota jest znacząca, więc i prezent powinien być przemyślany. Niekoniecznie musi być niespodzianką. Warto upewnić się czego pragnie obdarowana osoba. 
Prezenty najdroższe nie muszą koniecznie cieszyć najbardziej. Często jednak są to rzeczy, których obdarowany sam sobie by nie kupił i to jest najfajniejsze. Jeśli mamy budżet około kilkuset złotych warto zainwestować w porządny zegarek lub portfel na lata. Dla mężczyzn dodatkowo proponuję lepszej jakości golarkę lub sweter w świątecznym kolorze. Dla pań - biżuteria. To zawsze się sprawdza. No i perfumy czyli jeden z najczęściej kupowanych prezentów. Osobiście nigdy nie odważyłam się kupić ich komuś w ciemno. Zawsze wiedziałam wcześniej jaki zapach się danej osobie podoba.

Zawsze staram się kupować prezenty przydatne. I takie dostawać. Czasami rezygnuję z niespodzianki, podpowiadając bliskim co by mi się spodobało. Z mężem ostatnio kupujemy sobie prezenty z tych dwóch najwyższych kategorii oszczędzając na nie od wakacji :) Bo fajnie jest dostać coś, czego normalnie byśmy sobie nie kupili. 

2 komentarze:

  1. Hej, ja tez szukam czegoś jeszcze dla kilku bliskich osób. Super przydatny post, na pewno cos jeszcze poszperam w internecie. pozdrawiam i zapraszam do mnie www.lap-stajla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja na szczęście prezenty mam już kupione, tylko zapakować, czego nie potrafię zrobić, więc odwlekam :)
    https://sweetcruel.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...