środa, 11 lutego 2015

Przepis na serniczki Oreo

Jako, że jutro Tłusty Czwartek i powolutku świętujemy już koniec karnawału, post będzie o słodkościach. Ale nie o pączkach (choć i te dziś usmażyłam, pierwszy raz w życiu) a o serniku.
A konkretnie o mini serniczkach Oreo, na które przepis znajdziecie poniżej.
Są proste, pyszne i uniwersalne. Ja na przykład potrzebowałam 20 sztuk do pracy by poczęstować wszystkich z okazji urodzin i zamiast piec tradycyjne ciasto - każdemu dałam po serniczku.
Poniższy przepis to moja wersja oryginalnego przepisu, który znalazłam na stronie kwestiasmaku.com

Składniki:

Spód:
-180 g ciasteczek Oreo (ja użyłam podróbki z Biedronki)
- 50 g roztopionego masła

Masa serowa:

- 500 g zmielonego sera na sernik
- 3/4 szklanki cukru
-1 łyżka cukru wanilinowego (lub mielonej wanilii)
- 2 łyżki budyniu (bananowego, śmietankowego lub waniliowego)
- 2 jajka

Do dekoracji:
- 1 banan
- cukier puder

Formę na muffiny wyłożyć papilotkami  Piekarnik nagrzać do 150 stopni C (góra i dół bez termoobiegu).
Ciasteczka Oreo (całe) dokładnie pokruszyć - rozdrobnić tłuczkiem lub w blenderze. Wsypać do miski i wymieszać z roztopionym masłem. Wyłożyć do papilotek, delikatnie wyrównać palcem.
Ser włożyć do miski, dodać cukier, cukier wanilinowy/mieloną wanilię i budyń i zmiksować na małych obrotach miksera (około 1 minuta). Dodać jajka i ponownie zmiksować do połączenia się składników (około 1 minuta). Masę wyłożyć na spód z ciasteczek. Wstawić do piekarnika i piec przez 30 minut. Stopniowo wyjmować z piekarnika.
Udekorować plasterkiem banana i posypać cukrem pudrem.
Uwaga! Można banana dodać przed pieczeniem, ale wtedy koniecznie trzeba go obtoczyć w soku z cytryny by nie ściemniał.
Moje serniczki zawdzięczają swój wygląd i smak mielonej wanilii, której sprzedażą zajmuję się na co dzień :) Na pewno jednak równie dobrze smakować będą ze zwykłym cukrem waniliowym dostępnym w sklepie.

8 komentarzy:

  1. Te biedronkowe podróby są pyszne :) Przepis chętnie wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. This website is very helpful at all so I can enlightenment after reading this article thanks for the information :)
    obat pembersih rahim setelah melahirkan

    OdpowiedzUsuń
  3. Z pewnością są pyszne, uwielbiam takie ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...