piątek, 25 kwietnia 2014

Książki przeczytane od początku roku...

Nie, nie przeczytałam wszystkich książek ze zdjęcia :)
Chciałabym :)
Muszę jednak przyznać, że kwiecień obfitował w książkowe szaleństwa i tak jak w zeszłym roku nie kupiłam chyba ani jednej książki (a nie, przepraszam, "Wałkowanie Ameryki" przecież...) to w samym kwietniu tego roku kupiłam aż osiem :) Wszystkie na stronie znak.com.pl dzięki Ani, która napisała u siebie o promocji. Wybrane tytuły za 9,90zł przy zamówieniu minimum 6 pozycji i do tego wysyłka kurierem gratis. Nie mogłam się oprzeć :) To są te poniższe książki, ale jeszcze żadnej z nich nie miałam okazji przeczytać. Zaczęłam od tych pożyczonych od Pauliny.
Z urodzin Pauliny wyszłam w potężnym stosem ośmiu książek, które sama dla mnie wybrała. Przeczytałam już dwie (górne) i zgadzam się z jej wyborem. Obie trzymały w napięciu do samego końca.



Niedawno zaś dowiedziałam się o kolejnej promocji ZNAKU. Co druga książka 99% taniej. Niestety nie miałam już funduszy w tym miesiącu więc kupiłam tylko dwie. "Zimową opowieść" za 34,93zł bo bardzo mnie zaciekawił opis, a do tego dobrałam "Drogę do zapomnienia" za 35 groszy :) Zobaczymy co to jest warte :)
Na koniec faktyczna lista książek przeczytanych w tym roku. Niestety tylko tyle :(

1. Harlan Coben "Schronienie"
Przeczytałam większość książek tego autora więc to normalne, że stały się dla mnie przewidywalne. Nadal jednak lubię styl pisania Cobena więc chętnie sięgam po kolejną pozycję. Najmniej lubię serię książek z tym samym bohaterem - Myronem Bolitarem. Tym razem jednak historia opowiadana jest z perspektywy jego bratanka, który jak na czternastolatka jest podejrzanie błyskotliwy, silny i wytrzymały psychicznie. Nastolatek próbuje rozwiązać zagadkę tajemniczego zniknięcia koleżanki ze szkoły przy okazji wplątując się w zagadkową historię, której korzenie sięgają czasów Holocaustu. Nie mówię, wciągająca historia.
2. Harlan Coben "Zostań przy mnie"
Historie dwóch głównych bohaterów : Megan i Raya w zadziwiający sposób się ze sobą przeplatają. Ona, była striptizerka wiedzie obecnie spokojne życie żony z przedmieścia, on - kiedyś fotoreporter, a teraz paparazzo nękany obrazami z przeszłości. Do tego dochodzi detektyw Broome, który przed przejściem na emeryturę chce rozwiązać męczącą go od lat sprawę zaginięcia przykładnego męża i ojca Stewarta Greena. Ta trójka wkrótce się spotka przy okazji... kolejnego tajemniczego zniknięcia. Okazuje się, że trójkę bohaterów łączy jedno wydarzenie sprzed siedemnastu lat...
3. Damien Echols "Życie po śmierci"
Wspomnienia Damiena Echolsa, który spędził siedemnaście lat w celi śmierci choć nie popełnił zarzucanego mu przestępstwa. W 1993 roku wraz z dwoma kolegami został aresztowany za zabójstwo trzech chłopców. Nie było jednoznacznych dowodów ich winy, a mimo to cała "trójka z Memphis" została skazana. Damien jako jedyny dostał wyrok śmierci. Książka jest zapisem wspomnień autora poczynając od dzieciństwa, poprzez oskarżenie i proces, aż do wieloletniego pobytu w więzieniu. Szczerze mówiąc spodziewałam się czegoś ciekawszego. Naturalnie historia jest wciągająca i bulwersująca, ale sama książka napisana prostym językiem i często ciągnie się niemiłosiernie. Historia Damiena zainteresowała mnie na tyle, że obejrzałam wszystkie części filmu "Paradise lost", który jest zapisem ich procesu. Aż wierzyć się nie chce jak wygląda(ł) amerykański wymiar sprawiedliwości. Chłopcy zostali skazani bo wyglądali podejrzanie, interesowali się okultyzmem i nosili czarne ubrania. W dodatku rodzice ofiar naciskali na wyrok skazujący. A oglądając materiały dotyczące tej historii ma się wrażenie, że to nie Damien jest tu największym świrem ;)
4. Harlan Coben "Kilka sekund od śmierci"
Kolejna część przygód czternastoletniego bratanka Myrona Bolitara. Mija zaledwie kilka dni od wydarzeń opisanych w "Schronieniu", a Mickey znów wpada w kłopoty. Mnogość dziwacznych sytuacji jakie mu się przytrafiają jest wręcz trudna do pojęcia. Dodatkowym czynnikiem nadającym tajemniczości książce jest niewyjaśniona w pierwszej części sprawa Rzeźnika z Łodzi. Myślę, że warto sięgnąć po obie książki. Choć zakończenie mnie nie satysfakcjonuje :)
5. Charlotte Link "Lisia Dolina"
Ktoś polecił mi tę autorkę i sięgnęłam po pierwszą lepszą jej książkę nie czytając nawet opisu. Po przeczytaniu pierwszych stron chciałam ją odłożyć. Historie o małych chłopcach i ich przygodach mnie nie interesują. Ale nagle mały chłopiec stał się dużym chłopcem i wpakował się w niezłe tarapaty. On na prawdę musiał ją porwać. Potrzebował dużej ilości gotówki. A w jego mniemaniu najszybszym sposobem na jej zdobycie jest zażądanie okupu od męża porwanej. Gorzej jeśli do żądania okupu nie do chodzi bo... sprawdza zostaje aresztowany. Co nie oznacza, że ktoś odkrył jego niecny postępek. Ryan zostaje oskarżony o pobicie i skazany na więzienie. Nikomu jednak nie zdradza, że w jaskini w Lisiej Dolinie, w drewnianej trumnie leży Vanessa Willard - porwana przez niego żona Michaela Willarda. Co się z nią stało? Tego nie dowiemy się aż do końca książki. Nie dowie się również Michael, który bardzo chciałby rozpocząć nowe życie u boku innej kobiety lecz niepewność nie daje mu spokoju. Wszyscy sugerują mu by zapomniał i ruszył dalej. Ale jak prowadzić normalne życie, gdy nagle twoja żona znika w niewyjaśnionych okolicznościach i dwa lata później nadal nie wiesz co się w ogóle stało?
6. Tess Gerritsen "Grzesznik"
Już na samym początku mamy do czynienia z kilkoma zabójstwami. Pozornie nic ich nie łączy. Bo jaki związek mogą mieć ze sobą martwa zakonnica i okropnie okaleczone zwłoki nieznanej kobiety znalezione na zapleczu restauracji? Jane Rizzoli i doktor Maura Isles mają się tego wkrótce dowiedzieć. Dochodzi do tego sprawa wioski trędowatych, której mieszkańcy zostają wymordowani, a jedynym świadkiem jest leżąca w stanie śpiączki zakonnica. Cudem uniknęła śmierci z rąk napastnika, ale czy wydobrzeje na tyle by opowiedzieć swoją historię Rizzoli? I jaki z tym wszystkim związek ma nagłe pojawienie się byłego męża Maury?
7. Erica Spindler "Opętanie"
Ciekawa historia rozgrywająca się w Nowym Orleanie, mieście wciąż noszącym na sobie znamię nawiedzenia przez huragan Katrina. Takie samo znamię nosi Mira, która straciła w powodzi męża. Ale czy Jeff na pewno nie żyje? Skoro umarł to dlaczego Mira nagle zaczęła czuć w domu jego obecność? Zapach balsamu po goleniu, odciśnięcie na poduszce po lego stronie łóżka. I ta wiadomość na automatycznej sekretarce. Czy to były teść okrutnie mści się za zamordowanie syna? I dlaczego akurat w tym momencie do miasta wrócił najlepszy przyjaciel Miry i Jeffa? Czy ma to związek ze zniszczeniem kościelnych witraży, nad renowacją których pracowała Mira? Te wszystkie zagadki zostaną rozwiązane. Choć zakończenie okaże się zaskakujące :) Polecam
8. Lisa Gardner "W ukryciu"
Opowieść o kobiecie o stu imionach, której życie polegało na ciągłych przeprowadzkach i zmianach tożsamości. Przed czym ucieka? Dlaczego nigdzie nie może zagrzać miejsca? Na to pytanie Tanya nie zna odpowiedzi. Możliwe, że raz na zawsze straciła możliwość poznania prawdy, gdy jej ojciec zginął potrącony przez taksówkę. Ale czy to na pewno był wypadek?
Gdy w końcu pogodziła się z losem uciekinierki doznaje szoku - w wiadomościach dowiaduje się, że jedna ze znalezionych ofiar seryjnego zabójcy została zidentyfikowana jako Anabelle Granger. Ale to przecież niemożliwe, bo Tanya tak na prawdę nazywa się Anabelle Granger. Kim więc jest znaleziona dziewczynka? Czy zabójca zna jej prawdziwą tożsamość i nadal grozi jej niebezpieczeństwo?
9. Harlan Coben "Sześć lat później"
Sześć lat temu ukochana Jake'a porzuciła go dla innego. Nagle, bez podania powodu. Mężczyzna poszedł na ślub Natalie by upewnić się, że to wszystko dzieje się naprawdę. Kobieta jednak zgasiła jego nadzieje wymagając na nim obietnicę, że zostawi ją i jej męża w spokoju i już nigdy się nie zobaczą. Zdruzgotany Jake nie miał wyboru. Dotrzymał tej obietnicy. Do pewnego dnia, w którym przypadkiem przeczytał nekrolog Todda - męża swojej byłej dziewczyny. Nie mogąc się oprzeć jedzie na pogrzeb mężczyzny gdzie odkrywa, że... Todd miał inną żonę i nikt tam nie słyszał nigdy o Natalie. Jake zaczyna gorączkowe poszukiwania, podczas których zaczyna wątpić w swoje zdrowe zmysły. Tymczasem ktoś zaczyna mu grozić śmiercią. Warunkiem przeżycia jest pozostawienie tej sprawy w spokoju. Ale Jake jest uparty... ;)
Bardzo fajna książka. Polecam :)

A na koniec jeszcze trzy nowości z Biedronki po 9,90zł

11 komentarzy:

  1. Wooow! Jakie ciekawe tytuły znalazły się wśród tego stosu! :) Polecam Jeffery Deaver'a - mój narzeczony szaleje na punkcie jego książek a i ja skusiłam się na przeczytanie paru egzemplarzy i zazwyczaj końcówki są naprawdę zaskakujące. Lubię też Harlana Cobena, choć moim ulubionym autorem jest Stephen King. A na podstawie książek Katy Reichs powstał serial "Kości", czyż nie? :) Najchętniej, z proponowanych przez Ciebie pozycji, przeczytałabym "Zimową opowieść", ponieważ oglądałam adaptację i przez 3/4 filmu płakałam jak bóbr.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Filmu jeszcze nie oglądałam bo potem nie sięgnęłabym pewnie po ksiażke :) O J Deaverze też słyszałam pozytywne opinie. Zresztą wszystkie te pożyczone książki należą raczej do popularnych więc jestem raczej pozytywnie nastawiona. Dlatego jak miałam do wyboru które kupić to wybrałam raczej nieznanych mi autorów. Może mnie coś zaskoczy :)

      Usuń
  2. Całą serię Kości bardzo lubię, podobnie autorów Cobena i Ericę Spindler.
    I też się skusiłam na jedną z promocji wydawnictwa znak, dzięki temu kupiłam "Mroczne umysły" i bardzo mi się spodobały.
    Za to "Szeptem" słaba, jak i cała seria. niby przebrnęłam i choć lubię takie młodzieżówki, to tą ciężko się czytało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szeptem kupiłam dla siostry :) A serii Kości jakos nie miałam ochoty czytać ale została mi wręcz wciśnięta więc może się przekonam :)

      Usuń
  3. "Szeptem" i kontynuację gorąco polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Joe Nesbo- wszystkie pozycje jego przeczytałam, jak nawiedzona, tydzień nie minął a ja wszystko pochłonęłam. W tym roku mam 80 książek na liczniku- jak ja to zrobiłam? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 80 książek od początku roku???? Eee może wyjdź też z domu czasem?:D

      Usuń
    2. Wychodzę, wychodzę :) wiesz ja czytam machinalnie, z rana idzie pół książki w ciągu 30 minut :)

      Usuń
  5. Ja ostatnio mało czytam. Notoryczny brak czasu ;) Ciekawe tytuły, bardzo lubię kryminały :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...