czwartek, 30 maja 2013

S(t)ernik jachtowy :)

Tydzień temu miałam okazję pierwszy raz w życiu żeglować :) W ramach przedmiotu Turystyka Aktywna Na Wodzie wybraliśmy się do Pławniowic niedaleko Gliwic. Zapoznaliśmy się z podstawami żeglugi i nazewnictwem. Muszę przyznać, że miny mieliśmy nietęgie, gdy prowadzący z nazw żagli przeszedł na nazwy sznurków. Potem zaczęły się komendy i odpowiedzi na nie.
- Prawy foka szot wybieraj!
- Jest prawy foka szot wybieraj!
Zupełnie jak w wojsku. Nie umieliśmy się z tym uporać bo o ile polecenia wykonywaliśmy szybko to jednocześnie sterować żaglem i odpowiadać na komendę to już nas przerosło :) Kapitan najwyraźniej to zrozumiał bo akceptował tylko odpowiedź "jest!" xD

Pogoda nam dopisała - to znaczy był umiarkowany wiatr. Akurat na pierwszą lekcję :) Gorzej z temperaturą. Dobrze, że zdecydowałam się na zimową kurtkę. Co prawda kapok ledwie się na niej zapiął, ale przynajmniej się nie przeziębiłam. 10 stopni na wodzie to nie to samo co 10 stopni w mieście.

Miałam nawet przyjemność jakieś 15 minut posterować żaglówką. Na polecenie "Sternik ostrz!" nie pomyliłam kierunków jak pozostali :) Kapitan był ze mnie bardzo zadowolony :) Bo szczególnie dziewczyny miały problem z tym, że ster przekręcony w prawo skręca żaglówkę w lewo :) A ja robiłam trudniejszy zwrot przez rufę :)

W sumie spędziliśmy 4,5 godziny na wodzie z małą przerwą na grilla :) Nasi koledzy, którzy tego samego dnia wybrali rafting (można się było zdecydować na jedną z opcji) nieźle się napracowali. No i nie zazdroszczę im wchodzenia do wody przy takiej temperaturze :)

Bardzo się cieszę, że zdecydowałam się na żagle i w przyszłym roku pojadę na tydzień na Mazury, aby się szkolić. Gdybyśmy jeszcze się dogadali z zainteresowanymi i wypływali więcej godzin to mielibyśmy okazję podejść do egzaminu i dostać patent żeglarski :)

Tak więc...
Lewy grota szot luz! :)

1. bym miała chorobę morską jak nic, jeśli nie dostałabym ataku paniki przed łodzią. bo panicznie boję się wody.

1. W tam ja też nie lubię głębokiej wody (bo od brzegu to jeszcze wejde) ale nie było tak źle. Wolę to niż rafting lub kajaki (które mnie czekają za 2 tygodnie) bo tu sie w ogóle nie zmoczyłam :P

2. żeglarstwo to jest coś co mnie zupełnie nie kręci, poza tym mam chorobę nawaodną i chyba bym tam zeszła :D

3. To nie dla mnie :) Ale fajnie, że ci się podobało :)
    Aż mi się zachciało na Chechło pojechać i na pontonie popływać :D hi hi

1. Ale jedziemy pod te namioty na Chechło nie? :)

2. Ja,ale my namiotu nie mamy :P

3. Ja mam 3 osobowy. Jedna osoba siedzi za zewnątrz i pilnuje :D

4. Hahaha, kapoki wam kazali nosić :D
    Jestem żeglarzem więc mam to wszystko za sobą :D :D :D

1. Fajnie. Ja się nie mogę doczekać kiedy będziemy się szkolić :) A kapok na łódce musi byc. Niby nie musieliśmy ich nosić ale nikt nie odważył się zdjąć :)

5. ależ macie fajne zajęcia! Zazdroszczę ;) U mnie jedynym fajnym były spacery po mieście w ramach poznawania zabytków, takie przygotowanie do lekcji w terenie. Ale przy Twoich zajęciach to nudy ;)

1. Akurat pod tym względem AWF ma bogaty program. Na licencjacie podobno mieli jeszcze więcej wyjazdów :) Choć też nie jest fajne, że zmuszają wszystkich do wszystkiego. Musze jechać na czterodniowy obóz wędrowny w góry choć sie do tego nie nadaję :P

2. No fakt, taki obóz to pewne wyzwanie ;) Chociaż na pewno ciekawsze to niż siedzenie w dusznej sali na nudnych wykładach ;)

6. fajnie, że w szkole, w ramach zajęć organizują Wam 'takie atrakcje' ;)

1. Haha zabrzmiało jak wycieczka szkolna :) Niestety mamy więcej taki "atrakcji" i wszystkie na zaliczenie

7. wow !
    świetna sprawa!
    choć nie dla mnie - ja boję się wody...